A fogyasztók ismételt megtévesztése miatt 30 millió forint bírságot kell fizetnie a Zott Hungaria Kft.-nek. A tejipari társaságot azért marasztalta el a Gazdasági Versenyhivatal (GVH), mert egyaránt Jogobella néven hozott forgalomba joghurtot és joghurtalapú gyümölcsdesszertet.
Jóllehet utóbbi termék nem minősül joghurtnak, mert növényi zsiradék is van benne, a Zott Kft. a Jogobellát reklámozó televíziós hirdetéseiben a különbségről nem tájékoztatta a vásárlókat. A Zott Kft. megtámadja a GVH határozatát. - A kifogással nagyjából egyetértünk, ám a bírság összege nem áll arányban az általunk elkövetett hibával - szögezte le Radnai György ügyvezető. Azt ugyanis a GVH által felkért szakértő sem állította, hogy a növényi zsír befolyásolná joghurtalapú termékük élettani hatásait.
A Zott Kft. nem először kerül összeütközésbe a versenyhatósággal. 2003 szeptemberében éppen a Jogobella reklámja miatt kellett egymilliós bírságot fizetniük. Akkor ugyanis hirdetésük azt sugallta: a joghurtba "extra friss" gyümölcs kerül, méghozzá más, hasonló termékektől eltérő módon. Csakhogy ezt az állítást a társaság nem tudta igazolni. Tavaly nyáron a Zott Monte tejdesszerthirdetése szúrt szemet a GVH-nak, mert abban azt állították, hogy a termék "a leginkább megfelelő a gyermekek számára". A Zott azonban ezt az állítást sem tudta igazolni, ami tízmillió forintjába került.
Mihálovits András - (Népszabadság)
|