A Versenyhivatal a Danone-t tízmillió, a Parmalatot hárommillió forint bírság megfizetésére kötelezte, mert reklámjaikban gyógyhatású készítményként próbáltak feltűntetni egyszerű élelmiszereket.
A Gazdasági Versenyhivatal Versenytanácsa csütörtökön hozott határozataiban megállapította, hogy a Danone Tejtermék Gyártó és Forgalmazó Kft. a Danone Activia és Danone Actimel, valamint a Parmalat Hungária Tejipari Rt. a KYR termékek reklámozása során a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tanúsított, amikor az élelmiszerként forgalmazott termékek egyes reklámjai gyógyhatás hamis látszatát keltették.
Megtévesztő
A Danone Tejtermék Gyártó és Forgalmazó Kft. a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tanúsított azzal is, hogy Danone Activia termékéről azt állította, gazdag fehérje-, vitamin-, kalcium- és foszforforrás. A Fodor József Országos Közegészségügyi Központ Országos Élelmezés- és Táplálkozástudományi Intézete véleménye szerint a készítmény tápanyag-összetétele nem támasztja alá ezt az állítást.
A Versenytanács mindkét vállalkozásnak megtiltotta a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartás további folytatását, a Danone Tejtermék Gyártó és Forgalmazó Kft. esetében tízmillió forint, a Parmalat Hungária Tejipari Rt. esetében hárommillió forint bírságot szabott ki.
Évente többször
A versenytörvény alapján a Gazdasági Versenyhivatal ebben az évben is több alkalommal indított több élelmiszeripari céggel szemben eljárást a fogyasztók megtévesztésével és döntéseik tisztességtelen befolyásolásával kapcsolatban.
Ezek a vállalkozások jellemzően a fogyasztóknak szóló hirdetésekben és tájékoztatókban megtévesztő módon gyógyhatást tulajdonítanak a kizárólag élelmiszerként, s nem gyógyszerként vagy gyógyszernek nem minősülő gyógyhatású készítményként forgalomba hozható terméküknek.
(Index)
|