CIKKEK

A Danone és a Parmalat megtévesztette a fogyasztókat

2004. 10. 21.

A Versenyhivatal a Danone-t tízmillió, a Parmalatot hárommillió forint bírság megfizetésére kötelezte, mert reklámjaikban gyógyhatású készítményként próbáltak feltűntetni egyszerű élelmiszereket.

A Gazdasági Versenyhivatal Versenytanácsa csütörtökön hozott határozataiban megállapította, hogy a Danone Tejtermék Gyártó és Forgalmazó Kft. a Danone Activia és Danone Actimel, valamint a Parmalat Hungária Tejipari Rt. a KYR termékek reklámozása során a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tanúsított, amikor az élelmiszerként forgalmazott termékek egyes reklámjai gyógyhatás hamis látszatát keltették.

Megtévesztő

A Danone Tejtermék Gyártó és Forgalmazó Kft. a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tanúsított azzal is, hogy Danone Activia termékéről azt állította, gazdag fehérje-, vitamin-, kalcium- és foszforforrás. A Fodor József Országos Közegészségügyi Központ Országos Élelmezés- és Táplálkozástudományi Intézete véleménye szerint a készítmény tápanyag-összetétele nem támasztja alá ezt az állítást.

A Versenytanács mindkét vállalkozásnak megtiltotta a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartás további folytatását, a Danone Tejtermék Gyártó és Forgalmazó Kft. esetében tízmillió forint, a Parmalat Hungária Tejipari Rt. esetében hárommillió forint bírságot szabott ki.

Évente többször

A versenytörvény alapján a Gazdasági Versenyhivatal ebben az évben is több alkalommal indított több élelmiszeripari céggel szemben eljárást a fogyasztók megtévesztésével és döntéseik tisztességtelen befolyásolásával kapcsolatban.

Ezek a vállalkozások jellemzően a fogyasztóknak szóló hirdetésekben és tájékoztatókban megtévesztő módon gyógyhatást tulajdonítanak a kizárólag élelmiszerként, s nem gyógyszerként vagy gyógyszernek nem minősülő gyógyhatású készítményként forgalomba hozható terméküknek.

(Index)

   « vissza

Föoldal mail