CIKKEK

Fejleszt a magyarországi Danone társaság

2003. 04. 02.

Tavaly lényegében megismételte előző évi teljesítményét a Danone Tejtermék Gyártó és Forgalmazó Kft., amely 26 hagyományos magyar beszállítótól 64 millió liter tejet vásárolt fel és készített belőle feldolgozott tejterméket – mondta Kim Small ügyvezető a cég tájékoztatóján.
A kft. Eredménye látványosan javult, amit az ügyvezető asszony a hatékonyság növelésének, a költségek csökkentésének és a jobb termékösszetételnek tulajdonított.
A cég továbbra is piacvezető a friss tejtermékek és a gyümölcsjoghurtok piacán. Az ACNielsen adatai szerint tavaly a friss áruk 31,4 százalékával, míg a gyümölcsjoghurtok 62,8 százalékával látta el a magyar fogyasztókat.
A francia anyavállalat 1994 óta 9,3 milliárd forintot fektetett a magyarországi tejipari cégbe, az idén 625 milliót költ például egy új desszertgyártó gépsorra. A magyarországi leányvállalat lesz az uniós csatlakozás után a csoport régiós desszertgyártó központja.
A társaság úgy értékeli, hogy az uniós belépés után a magyar tejtermékpiac 10 milliós fogyasztói közönsége 450 milliósra bővül. A vámok megszűnésével az EU-piacra akadálytalanul juthatnak majd be a magyar tejtermékek, viszont ekkortól a hazai piaci védettség is megszűnik.
Pillanatnyilag az rontja a cég versenyképességét, hogy a magyarországi tejfelvásárlási árak az EU-átlag szintjén, illetve felett vannak. Az ügyvezető reméli, hogy a csatlakozás után az agrártálca által jósolt, mintegy 10 százalékos árcsökkenés ront a helyzeten.
A Világgazdaság kérésére, amely a csoport csehországi cége tevékenységének Ukrajnába és Lengyelországba telepítésére vonatkozott, Kim Small azt válaszolta: Csehországban a budapestihez hasonló tejtermékgyártó cége van a Danone-nak, annak átszervezéséről nincs információja. A magyar vállalkozásnál pedig fel sem merült a kérdés, hiszen a fejlesztése van napirenden.

VG

   « vissza

Föoldal mail