CIKKEK

A Danone Kft. erős eredménynövekedést vár

2004. 05. 25.

A Danone Tejtermék Gyártó és Forgalmazó Kft. tavalyi forgalma 5 százalékkal, 21 milliárd forintra nőtt, ezzel a cég a friss tejtermékeknél 30 százalékos piaci részesedést szerzett – tájékoztatott Kim Small, a cég ügyvezető igazgatója. A Danone 2003-ra megduplázta exportját, amely a forgalomnak mintegy 8 százalékát tette ki. Az ügyvezető az eredményről csak annyit közölt, hogy ez évre is rendkívül erős növekedést terveznek.

A francia Danone csoport magyarországi leányvállalata az 1994-es megalakulása óta mintegy tizenegymilliárd forintot költött beruházásokra, az idei terv 1,2 milliárd forint. A tavalyi fejlesztésekből 650 millió forintot tett ki egy új gyártósor beüzemelése, melynek segítségével új termékeket vezettek be a piacra. Az AC Nielsen adatai szerint a Danone részesedése a gyümölcsjoghurtok piacán ötvenöt százalék.

A francia élelmiszer-ipari anyavállalat 2003-as forgalma 13,1 milliárd euró volt, 3 százalékkal kevesebb az előző évinél. A tejipari termékeknek nőtt a forgalomból való részesedése. A csoport 2004-re a forgalom 5-7 százalékos növekedésére számít. A Danone a három divíziónak – tej, keksz és víz – megfelelően Magyarországon is három céget működtet: a Magyar Ásványvíz Kft.-t, a tejtermékeket forgalmazó Danone Kft.-t és az édesipari termékeket gyártó Győri Keksz Kft.-t. A csoport a világ hetedik, Európa harmadik legnagyobb élelmiszergyártó cége. Százhúsz országban 194 üzeme van, 92 ezer főt foglalkoztat.

   « vissza

Föoldal mail