CIKKEK

Egyre több tejet iszunk

2002. december 26.

A magyar háztartásokban 3 százalékkal több tejet vásároltak 2002 elsõ tíz hónapjában, mint egy évvel korábban. Éves fogyasztásuk így megközelíti az 500 millió litert - derül ki a GfK Piackutató Intézet közleményébõl. Az intézet adatai szerint nõtt a sajt , a tejföl és a gyümölcsjoghurt fogyasztása is.

A közlemény szerint az értékben mért 10 százalékos növekedés alapján a háztartások által friss tejre kiadott összeg meghaladja a 60 milliárd forintot.
A napi fogyasztási cikkek forgalma 2002 elsõ tíz hónapjában átlagosan 17 százalékkal nõtt az elõzõ év hasonló idõszakához képest és elérte az 1.500 milliárd forintot. A tej és a tejtermékek növekedési mutatói azonban általában az átlag alatt maradnak.
Január-október között mennyiségben a sajt fogyasztása 8, a tejfölé 4, míg a gyümölcsjoghurté 11 százalékkal nõtt, az elõzõ év hasonló idõszakához képest.
A GfK szerint a legnagyobb forgalmú tejtermék, a sajt piacának mérete éves szinten megközelíti a 30 milliárd forintot.
A tejföl-piac a legutóbbi évek csökkenése vagy stagnálása után január-októberben nem csak mennyiségben ért el érzékelhetõ növekedést, hanem értékben is. A háztartásokban az elsõ tíz hónap alatt 9 százalékkal többet költöttek tejfölre, és 15 milliárd forint körüli éves piacméret várható.
A közlemény szerint újra dinamikusan fejlõdik a gyümölcsjoghurt fogyasztása: mennyiségben 11, értékben 20 százalékos növekedést regisztráltak a GfK piackutatói az idén január-októberben.
Az intézet számításai szerint a gyümölcsjoghurt piacának egész éves mérete valószínûleg jóval meghaladja a 30 millió litert, értékben megközelíti a 15 milliárd forinthoz.

Origo (MTI)

   « vissza

Föoldal mail