CIKKEK

Európában bővít a Wal-Mart

2003. 07. 07.

A Wal-Martnak jelenleg mindössze tíz országban van üzlete, de ami van, az nagyon szépen fejlődik. Kínában például 26 egységből áll a hálózat, de nincsenek jelen többek között Indiában, vagy Ausztráliában, Spanyolországban és Kelet-Európában, Nyugat-Európát tekintve pedig csak Nagy-Britanniában és Németországban vetette meg a lábát. Ezek az érdekeltségek azonban rendkívül gyors ütemben növekednek, gyorsabban, mint az USA-beli értékesítés, ezért döntött a társaság vezetése a külföldi terjeszkedés mellett.
A rendelkezésre álló legfrissebb, májusi adatok szerint az amerikai Wal-Mart üzletek árbevétele kilenc százalékkal, 11,79 milliárd dollárra emelkedett, ugyanakkor a külföldi egységek 17 százalékkal több árut értékesítettek, összesen 3,5 milliárd dollár értékben. A társaság működési nyeresége 8,1 százalékkal növekedett az áprilissal végződött első negyedévben, míg a külföldi üzleteknél 13,3 százalékos volt az emelkedés.
Erre a növekedésre alapozza a társaság jövőbeli stratégiáját, s tervei szerint még az idén 130 új üzletet akar nyitni a tengerentúlon, hosszabb távon pedig azt szeretné elérni, hogy a bevételek és a nyereség bővülésének legalább egyharmada származzék a külföldi érdekeltségektől. Azt egyelőre a cég vezetése nem árulta el, hogy melyik országban teszik meg az első lépéseket, csak arra utaltak, hogy nemrégiben részesedést vásároltak az egyik jelentős japán kiskereskedelmi hálózatban.
Ugyanakkor elemzők felhívják a figyelmet arra, hogy Kelet-Európa logikus választás lehet. A lengyel sajtóban például az jelent meg, hogy a Wal-Mart egy olyan kiskereskedelmi hálózat felvásárlására készül, amelynek Lengyelországban és Szlovákiában is vannak üzletei. Lapértesülések szerint a Wal-Mart nálunk is érdeklődik, első lépésben piackutatási céllal kft.-t hozott létre. Az elemzők emlékeztetnek arra, hogy Lengyelország komoly eséllyel pályázhat az első Wal-Mart kelet-európai hídfőállás címre, bár az is igaz, hogy egy ekkora konszern valószínűleg régiós méretekben gondolkodik, s ha idejön, akkor olyan üzlethálózatot épít ki, amely átszövi az egész térséget.

VG

   « vissza

Föoldal mail