CIKKEK

Nyártól: új néven a Parmalat?

2006.02.09

A székesfehérvári Parmalat új tulajdonosa tárgyalásokat kezdeményez az olasz anyacéggel a márkanév további használatáról, mivel az erről szóló szerződés a nyáron lejár.

- Június végéig még biztosan Parmalat néven forgalmazzuk a székesfehérvári üzemben készülő termékeinket, a folytatásról pedig tárgyalásokat kezdeményeztünk az olasz Parmalat S.p.A.-val - mondta Mélykúti Tibor, az Alföldi Tej Értékesítő és Beszerző Kft. ügyvezetője. A debreceni székhelyű cég tavaly szeptemberben vásárolta meg a felszámolás alatt álló Parmalat Hungária Rt. székesfehérvári üzemét. A vevő a fehérvári gyárban az idén a bevétel 20 százalékos növekedésével, azaz mintegy tízmilliárd forintos árbevétellel számol.

Az ügyvezető elmondta: csak akkor vásárolják meg a Parmalat név további használati jogát, ha az olasz anyacég garanciát vállal a márkanév erősítésére, hiszen az elmúlt két évben szinte alig költöttek a Parmalat reklámozására. Mélykúti Tibor hozzátette, amennyiben az olaszok nem tesznek meg mindent a márkanév régi értékének helyreállításáért, akkor a székesfehérvári üzem a nyártól egy új márkanévvel jelentkezik majd a piacon.

Az Alföldi Tej Kft. 2003 tavaszán alakult meg 22 hajdú-bihari tejtermelő vállalkozás összefogásával azért, hogy kihasználják a közös értékesítés adta lehetőségeket. A kft. az első évben 90 millió liter tejet adott el. Ma már 17 megyéből 160 tejtermelő magánszemély, illetve cég tagja a vállalkozásnak, amely tavaly 390 millió liter tejet értékesített tizenegy hazai tejfeldolgozónak. Ezzel a mennyiséggel és 25 milliárd forintos árbevételével az Alföldi Tej Kft. az elmúlt évben a hazai ipari tejtermelés negyedét adta.

- A társaság életében minőségi változást jelent a székesfehérvári üzem megvásárlása, aminek eredményeként az egyik legnagyobb hazai tejfeldolgozó a tejtermelők kezébe került - mondja Mélykúti Tibor. - Cégünk átvette a felszámolás alatt álló Parmalat Hungária Rt. valamennyi érvényes szerződését, így megmaradt a kapcsolat a korábbi termelőkkel és az értékesítőkkel, meg tudtuk őrizni mind a háromszáz dolgozó munkahelyét is. A fehérvári üzem jelenleg 30-40 százalékos kihasználtsággal működik, de ezt már ebben az évben 50-60 százalékosra szeretnénk emelni. Mindez 160-170 millió liter tej feldolgozását jelenti.

Ebből a mennyiségből csupán 60-70 millió litert használnak majd fel közvetlenül tejtermékek gyártására, százmillió liter ugyanis úgynevezett tankos tejexportra kerül. Mélykúti Tibor közölte: a Parmalat-gyár megvásárlását elsősorban az Alföldi Tej Kft. gyors fejlődése tette indokolttá. Szükségük volt egy feldolgozóüzemre, ahol a kiszállítás előtt pasztőrözhetik, fölözhetik a tejet.

- Egyelőre nem tervezzük újabb feldolgozóüzem megvásárlását, inkább a fehérvári gyár kapacitásának folyamatos bővítésére koncentrálunk - mondja az ügyvezető. - Tárgyalásokat folytatunk több Magyarországon működő kereskedelmi céggel úgynevezett saját márkás termékek gyártásáról. Egy olyan külföldi vállalkozással is tárgyalunk, amely Fehérváron gyártatná le azokat a saját márkás termékeit, amelyeket aztán európai üzletláncaiban forgalmazna. Amennyiben nem sikerül megállapodnunk a Parmalattal, nyártól jelentős erőfeszítéseket kell tennünk az esetleges új márkanév bevezetésére is.

Cseri Péter - Népszabadság

   « vissza

Föoldal mail