CIKKEK

A Lidl nyert az árversenyben

Egyhavi élelmiszeradag tizenkétezer forintért

2005.06.28

A Lidlben kellett a legkevesebbet, 11 922 forintot fizetnünk azért a képzeletbeli élelmiszer-mennyiségért, amennyit egy átlag magyar havonta elfogyaszt. Érdekesség, hogy a német diszkontlánc vevőkörét főként a közepes jövedelműek, illetve a jómódúak adják.


Egy átlagember egyhavi élelmiszer-szükségletét a legkedvezőbb áron a Lidlben szerezheti be – derült ki a Világgazdaság körképéből. A legolcsóbb, a háztartásban használatos alapvető élelmiszerekből összeállított kosár – a Központi Statisztikai Hivatal által közölt fogyasztási adatokkal súlyozva – a német keménydiszkont-lánc boltjaiban 11 922 forintba került a június 20-án végzett felmérésünk alapján. Második helyen a Cora végzett csaknem 1000 forintos hátránnyal, őt követte a Tesco, ahol kosarunkat már csak 1500 forinttal drágábban tudtuk megtölteni, mint a Lidlben.
Legtöbbet az Intersparban kellett fizetnünk, a Lidl számlájánál pontosan 33 százalékkal többet.
A vizsgált 28 élelmiszer közül kilenc a Lidlben volt a legolcsóbb, a Tesco nyolc első hellyel büszkélkedhet. Az Interspar a 168 forintos cukorral és a 99 forintos tejjel tudott az élre kerülni. A hazai hiper- és szupermarketek, diszkontok körében végzett felmérésünk egyik meglepetése a nagykereskedők, viszonteladók kiszolgálására szakosodott Metro szerény, ötödik helyezése volt.
A legváltozatosabb árakkal a zöldség-gyümölcs részlegen találkoztunk. Az egy-egy kiló burgonyát, almát, banánt, paradicsomot és paprikát tartalmazó kosárért szintén a Lidlben kellett a legkevesebbet kiadnunk: 1053 forintot, a legmagasabb összeget, 1456 forintot pedig az Intersparban ütötték a pénztárgépbe. Az egyes termékárak között nem volt ritka az 50–100 százalékos eltérés sem. (Részletes táblázatunkat lapunk honlapján közöljük.)
A már-már spártai berendezésű, szűk áruválasztékkal, ám olcsó, többnyire saját márkás termékeket felvonultató Lidl boltok sikertörténetet írtak – derül ki a GfK Hungária legfrissebb felméréséből. A jelenlegi 29 boltjukkal országosan a vásárlóközönség 29 százalékát érik el. Érdekesség, hogy a vidéki kisvárosokban megtelepedő cég vásárlói sem feltétlenül a szerény jövedelműek köréből kerülnek ki. Sőt törzsközönségét elsősorban a kis- és nagyvárosi, 3-4 fős, gyermekes háztartások adják, ahol a háziasszony még nem töltötte be 40. életévét, valamint közepes vagy viszonylag magas jövedelemmel rendelkeznek. A Lidl-vásárló háztartás átlagosan 2583 forintot költ el az üzletláncban egy-egy alkalommal.

VG

   « vissza

Föoldal mail