CIKKEK

A Wal-Mart üzletlánc Kelet-Európába tart

2005.06.28

Már napirenden van a kelet- és a közép-európai terjeszkedés – nyilatkozta Lee Scott, az amerikai Wal-Mart vezérigazgatója a Financial Times brit üzleti napilap hétvégi számában. A világ legnagyobb kiskereskedelmi láncának első embere külön kiemelte Magyar-, Lengyel- és Oroszországot mint vonzó célpontot. Hozzátette: elsősorban felvásárlások révén szeretnék pozícióikat kiépíteni, s kevésbé zöldmezős beruházásokkal. A Wal-Mart 2004-ben realizált 285 milliárd dolláros forgalmának 21 százaléka származott az Egyesült Államokon kívülről. A Wal-Martnak – hazáján kívül – mindössze kilenc országban van üzlete, a legtöbb Mexikóban (626), az Egyesült Királyságban (269), Kanadában (236) és Brazíliában (144). Megtelepedett Kínában, de nincs ott többek között Indiában, Ausztráliában, Spanyolországban és Kelet-Európában. Nyugat-Európában is csak Nagy-Britanniában és Németországban vetette meg a lábát. Ezek az érdekeltségek azonban rendkívül gyors ütemben növekednek, gyorsabban, mint az USA-beli értékesítés, ezért döntött a társaság vezetése a külföldi terjeszkedés mellett. Elemzők emlékeztetnek, hogy egy ekkora konszern valószínűleg régiós méretekben gondolkodik, és olyan üzlethálózatot épít ki, amely átszövi az egész térséget. A Wal-Mart amerikai kiskereskedelmi óriáslánc árbevétele 22,3 milliárd dollárt tett ki áprilisban, amely 7,4 százalékos bővülést jelent az előző év negyedik hónapjának 20,76 milliárd dolláros értékéhez képest – közölte a társaság. (VG)

VG

   « vissza

Föoldal mail