CIKKEK

A Lidl mellé megérkezik az Aldi

A német keménydiszkont-lánc várhatóan jövő év végén nyitja meg első üzleteit

2005.06.08

Noha a szakma évek óta az élelmiszer-kereskedelmi piac telítettségéről beszél, a Lidlnél is nagyobb Aldi épp most készül Magyarország meghódítására. A két diszkontlánc áldozatai a belterületi kisvállalkozók lesznek.


A nagyobbik német élelmiszerdiszkont-lánc, a világszerte mintegy ötezer üzlettel rendelkező Aldi Magyarországon is megveti lábát - írta a Napi Gazdaság, hozzáfűzve, hogy a cég már építeni kezdte 140 ezer négyzetméter alapterületű logisztikai központját Biatorbágyon. A község polgármesteri hivatala lapunknak cáfolta a munka megkezdésére vonatkozó hírt, mondván, egyelőre csupán szó van a logisztikai központ és egy áruház építéséről a 100-as út mentén. Laptársunk értesülése szerint az Aldi legkorábban a jövő év végén nyitja meg első magyar üzleteit.
Tőkéjük bőven lesz terjeszkedéshez, hiszen a cég tulajdonos testvérpárja, Karl és Theo Albrecht (egyik az Aldi észak-, a másik dél-németországi hálózatát tartja kézben) együttes vagyona 26,8 milliárd dollárra rúg.
A miskolci székhelyű Aldi Magyarország Kft. honlapja szerint 100-250, 300-700 illetve 1000-1500 négyzetméteres üzlethelyiségeket keres minden 10 ezresnél nagyobb lélekszámú településen. Gál András ügyvezető igazgató azonban kijelentette, nincsenek kapcsolatban a német kereskedelmi vállalattal, de a névegyezéssel kapcsolatos kérdésünkre nem válaszolt. Ismét a honlaphoz fordultunk, ahol az áll, hogy az ingatlanforgalmazással foglalkozó kft. 1999-ben azzal a szándékkal jött létre, hogy ügyfelei és megbízói részére az ország egész területén felkutassa a megfelelő ingatlanokat.
Sztanka-Tóth Magdaléna, a Csemege-Match Kereskedelmi Rt. külkapcsolati igazgatója pletykának nevezte a hírt, hogy a társasághoz tartozó, 67 egységgel működő Profi diszkontláncot eladnák az Aldinak.
Az élelmiszer-kereskedelmi vállalatok már 1,5-2 évvel ezelőtt is úgy érezték, hogy telített a piac, ennek ellenére kezdte meg a hálózatépítést az elmúlt év végén a Lidl, most pedig a hírek szerint az Aldi belépése várható - mondta lapunknak Vámos György, az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) főtitkára. E két diszkontlánc azonos elvek - alacsony költségek és fogyasztói árak - szerint működik, és tovább erősíti azt a folyamatot, amely szerint az elmúlt 2-3 évben különösen a hipermarketek és a diszkontláncok növelték piaci részesedésüket.
Az Aldi belépésével az árverseny élesedése várható, amelynek áldozatai a független, beszerzési társuláshoz nem csatlakozott kisvállalkozások lesznek, mivel a két német cég a hipermarketekkel ellentétben a belterületen nyit üzleteket. Az OKSZ főtitkára a legfrissebb KSH-adatokat idézve elmondta, noha a kiskereskedelmi üzletek száma gyakorlatilag változatlan, tovább folytatódott az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyesboltok számának 2002 óta tartó csökkenése. Az utóbbi három évben számuk több mint 2 ezerrel lett kevesebb, ebből az idei első negyedévben 449-cel. Arányuk az összes kiskereskedelmi üzletállományon belül a 2002. I. negyedévi 32 százalékról 2005. március végére 29,8 százalékra mérséklődött.

VG

   « vissza

Föoldal mail